מים ושונגייט
מבוא
בחיפוש אחר בריאות ורווחה טובים יותר, לעתים קרובות אנו מחפשים תשובות בטבע. פלא אחד כזה של עולם הטבע היא אבן השונגייט, מינרל ייחודי ומסתורי שצבר פופולריות בשל יכולתו כביכול לשפר את איכות המים ולהציע השפעות ריפוי שונות.
עם היסטוריה בת מאות שנים, שונגייט תפסה לאחרונה את תשומת ליבם של חוקרים וחובבי רווחה כאחד. במאמר זה, נחקור את כוחה של אבן השונגיט לשפר את המים ונעמיק בתכונות הריפוי הפוטנציאליות שלה, הנתמכות על ידי מחקרים רלוונטיים.
שונגיט: פלא טבע
שונגיט הוא מינרל שחור ועשיר בפחמן המצוי בעיקר באזור קרליה שברוסיה.
מה שמייחד את השונגיט הוא המבנה המולקולרי הייחודי שלו, המכיל פולרנים* - מולקולות פחמן כדוריות הידועות בתכונותיהן המדהימות. פולרנים מורכבים מטבעות משושים ומחומשים מחוברים של אטומי פחמן, ויוצרים מבנה דמוי כלוב שיכול ללכוד ולנטרל חומרים מזיקים.
שיפור איכות המים באמצעות שימוש בשונגית
אחד השימושים הבולטים בשונגית הוא כמטהר מים. כאשר היא מונחת במים, שונגית משחררת את תכונותיה המועילות, כולל פולרנים ומינרלים, לתוך הנוזל.
מחקרים מצביעים על כך  שלשונגית יכולה להיות השפעה עמוקה על איכות המים:
סינון וטיהור:  שונגית מסירה זיהומים ומזהמים ממים, כולל מתכות כבדות, חיידקים ותרכובות אורגניות.
 
מחקר שפורסם בכתב העת "Environmental Geochemistry and Health" בשנת 2017 מצא כי מסנני שונגית הסירו ביעילות מזהמים שונים מהמים, מה שהופך אותם לבטוחים יותר לצריכה.
 
מינרליזציה: שונגית מעשירה את המים במינרלים חיוניים כמו מגנזיום וסידן. מינרלים אלה חיוניים לשמירה על בריאות הגוף, ונוכחותם במים המכילים שונגית יכולה לתרום לשיפור הרווחה הכללית.
 
 
תכונות נוגדות חמצון: פולרנים הנמצאים בשונגית הם נוגדי חמצון רבי עוצמה, המסוגלים לנטרל רדיקלים חופשיים. תכונה זו עשויה לעזור להפחית את הנטייה של התחמצנות  של הגוף, מה שעשוי למנוע נזק לתאים והזדקנות.
 
השפעות ריפוי  שיש   לשונגית
מעבר לטיהור מים, שונגית נחשבת כבעל השפעות ריפוי רבות על גוף האדם:
מאזנת אנרגיה: רבים מאמינים כי שונגית יכולה לעזור לאזן את שדות האנרגיה של הגוף ולהגן מפני קרינה אלקטרומגנטית  של מכשירים אלקטרוניים. אמנם יש צורך במחקר נוסף בתחום זה, אך חלק מהאנשים מדווחים על תחושת רוגע והפחתת מתח בעת שימוש במוצרים המבוססים על אבן השונגית.
 
אנטי דלקתית:  שונגית הוכחה כבעלת  תכונות אנטי דלקתיות במחקרי מעבדה, המשמעות הינה שעשויים להיות לה  יישומים פוטנציאליים בהקלה על מצבים הקשורים לדלקת כרונית.
 
 
הקלה על כאבים: חלק מהאנשים דיווחו על הקלה מסוגים שונים של כאב, כגון דלקת פרקים וכאבי שרירים, לאחר שימוש במוצרים המכילים שונגית כמו קרמים או תכשיטים.
 
רווחה נפשית: ישנם תיאורים  המבססים את הטענה  ששונגית תורמת לשיפור הבריאות הנפשית, כאשר משתמשים מדווחים על חרדה מופחתת ובהירות מחשבה מוגברת.
מחקר  נוסף והתפתחות עתידית
הקהילה המדעית מכירה בצורך במחקר מקיף יותר כדי לבסס טענות אלה באופן חד משמעי. מחקרים קיימים הניבו תוצאות מבטיחות, אך יש צורך בניסויים גדולים ומבוקרים היטב כדי לאמת את מלוא היקף היתרונות הפוטנציאליים של שונגית.
השימוש בשונגייט בתוך מכשירי שמים
בכל אחד ממכשירי שמים יש שימוש באבן השונגית המשמשת  להשבחת המים וכן לניקוי המים מקרינה אלקטרו מגנטית מזיקה
לסיכום:
אבן שונגייט היא  חומר טבעי יוצא דופן שמשך תשומת לב בשל יכולתו כביכול לשפר את איכות המים ולהציע השפעות ריפוי שונות. בעוד שיש עדיין הרבה מה ללמוד על ההיקף האמיתי של  הסגולות שלה כבר היום קיימת ראשית הוכחה וראיות אנקדו טליות המצביעות על כך ששונגית עשויה להיות גורם מבטיח בשיפור הרווחה הכללית במיוחד כאשר עושים בה שימוש יומיומי כפי שמאפשר השימוש במכשיר שמים.
תחתית הטופס
 
פולרנים (אנגליתFullerenes) הם קבוצת אלוטרופים של פחמן טהור, שצורתם יכולה להיות כדורית (אז הם מכונים "כדורי באקי"), אליפטית או צינורית. פולרנים גליליים מכונים "ננו-צינוריות פחמן". המבנה הכימי של הפולרנים דומה לזה של גרפיט,[1] אך בניגוד לגרפיט הם עשויים לכלול גם טבעות מחומשות (או מתומנות) המונעות מהמולקולה כולה להיות מישורית.
הפולרנים התגלו ב-1985 על ידי רוברט קורלהארי קרוטו וריצ'רד סמולי מאוניברסיטת סאסקס ומאוניברסיטת רייס, והם קרויים על שם האדריכל ריצ'רד באקמינסטר פולר.
 
חזרה לבלוג