נחושת היא אנטיבקטריאלית
זה כבר ידוע במשך אלפי שנים כי נחושת היא אנטיבקטריאלית.
מטפלים באמנות העתיקה של רפואה איורוודית תיעדו את השימוש בנחושת לטיפולים מקומיים ופנימיים שונים, וכחומר המועדף לאיחסון רפואי ולכלי ניתוח.
כעת, כאשר חיידקי-על מפתחים עמידות לאנטיביוטיקה באיכות פרמצבטית, נחושת מושכת עניין מחודש והיא משמשת נושא למחקר נוסף.
נחושת הורגת חיידקים במגע
בעוד שאנו מכירים כימיקלים רבים שיכולים להרוג חיידקים גורמי מחלות כמו אקונומיקה ואלכוהול, לנחושת יש יכולת ייחודית להשמיד את הפתוגנים האלה במגע ללא כל טיפול או יישום מיוחד אחר, או תופעות לוואי.
משמעות הדבר היא שכל דבר העשוי מנחושת או מצופה נחושת כגון ידיות דלתות וכו ישמש כחומר חיטוי פסיבי שיהרוג ברציפות כל חיידק שבמגע עם משטח הנחושת, למשל מגע בעור.
סוג זה של חומר חיטוי פסיבי מפחית את הזמן ניהול ועלויות ניקוי וחיטוי משטחי בתי חולים. התכונה האנטיבקטריאלית יוצאת הדופן של נחושת מתרחבת גם לסגסוגות נחושת, כגון פליז וברונזה.
סגסוגות נחושת ונחושת עמידות מאוד גם בפני קורוזיה.
נחושת היא  מתכת הרבה פחות יקרה מכסף או זהב אך היא החשובה מכולן כשזה מגיע לבריאות שלנו . ניתן להשתמש בה  על משטחים ועצמים בעלי מגע גבוה, שבדרך כלל מכילים ריכוזים גבוהים של חיידקים.
בעוד צוות בית החולים למשל חייב להיות ערני כל הזמן עם שיטות חיטוי כדי למנוע העברת מחלות זיהומיות לחולים שלהם, הם יכולים להתנחם בידיעה נחושת היא אנטיבקטריאלית,
מחלקת הבריאות ושירותי האנוש של ארצות הברית (DHHS) מעריכה כי זיהומים נרכשים בבתי חולים עולים מיליארדי דולרים ועשרות אלפי חיים מדי שנה.
אחת הסיבות לכך שכל כך קשה לשלוט בהתפשטות זיהומים חיידקיים היא שחיידקים מתרבים ומתפתחים במהירות כדי לייצר זנים חדשים ("חיידקי-על") שהפכו עמידים בפני חומרי חיטוי קונבנציונליים וטיפול רפואי.
שימוש בנחושת בבתים
אחסון מי שתייה למשך הלילה בסיר נחושת הורג חיידקים וזו אסטרטגיה פשוטה לטיהור מים, מה שמסביר מדוע נחושת שימשה במשך אלפי שנים לאגירת מים.
התכונות האנטיבקטריאליות של נחושת תורמות רבות לפתרונות ברי קיימא בעלות נמוכה שמצילה  חיים.
 
חזרה לבלוג